ניהול והנעת אנשי מכירות בשוק תחרותי
- Sharon Elimelech
- 18 בדצמ׳ 2022
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 28 בדצמ׳ 2022

כבעלי עסק בתחום מכירות מוצרים או שירותים שונים, אתם משקיעים רבות בכלים ייעודיים אשר יסייעו לעובדים שלכם להיות אנשי המכירות הטובים ביותר ובכך להביא להגדלת הרווחיות של העסק. העובדים שלכם הם "הפנים והלב" של העסק, הם אלו שפוגשים את הלקוח בזמן אמת, מציגים את המוצר ללקוח ומשווקים אותו בצורה הטובה והמקצועית ביותר, וכל זה אמור להתרחש בדקות מעטות בלבד. האמנם? מטבע הדברים, אתם מותירים את מלא האחריות על העובד, היות ואתם אינכם יכולים להיות בכל מקום בכל זמן, אם כך כיצד תוכלו לדעת האם באמת (!) תהליך המכירה אכן מתרחש "לפי הספר", באופן שתואם את ההכשרה וימי הלימוד שהשקעתם בעובד ובהתאם לאופי החברה? הנזק או התועלת שנותני השירות יכולים לגרום לעסק שלך הוא עצום ומרתיע כאחד.
לגייס, לחנוך ולוודא שנותני השירות עושים את העבודה בצורה אחידה בין הסניפים, שהם מדברים באותה שפה שיווקית ועומדים בסטנדרטים שהחברה הגדירה, זוהי משימה לא פשוטה שדורשת גיוס הון אנושי איכותי, הדרכה, מעקב ומיטוב לאורך שנים.
הנעת עובדים למכירות מוצרים.
הדרכות תקופתיות, סדנאות מקצועיות, ליווי וחניכה ואפילו תמריצים כספיים, אלו חלק מהדרכים המקובלות להנעת העובדים, אך למרות זאת הן אינן מבטיחות לכם כי העובד יגיע לעבודה "במצב רוח" טוב וחיובי לשירות ומכירה בעסק, כיצד תוכלו לוודא כי העובד עושה את המקסימום, שיש לו את כל הידע הנדרש, שהוא מעודכן על היעדים והמטרות והוא מתנהל לפיהן, שהוא מבין נימוס, סבלנות, ואיך לתת תחושה ללקוח שכאן הם מקבלים שירות ברמה אחרת מהמתחרים.
לכל עסק ישנו האופי והשפה הארגונית שלו ועל מנת לדייק את כלל העובדים לעניין, ישנם כמה כלים ייעודיים שכדאי להכיר.
כחברה הפועלת מעל עשור בתחום מערך לקוחות סמויים, עבודה מול כמה מהחברות הגדולות במשק כדוגמת צ'מפיון מוטורס, לקסוס, פרטנר, שופרסל ועוד, עבודה מול מספר עצום של מנהלים שכל מטרתם הייתה להביא את רמת השירות לסטנדרטים הגבוהים במשק.
אנו מציעים לכם ארגז כלים מקצועי שיסייע לכם לשמור על חווית הלקוח מצד אחד ועל מתח שירותי / מכירתי מצד שני כלי שיעזור בשמירה על העובדים ברמת ידע גבוהה, בעלי הבנה אנושית מעמיקה, סובלנות וייצוגיות שיאפשר לכם לאתר ולמטב בזמן הקצר ביותר את הכשלים והבעיות שיש לפטורן. שיפור רמת השירות והתאמת השירות לסטנדרטים בחברה מביא במישרין לשיפור התמיד של החברה בשוק ולהגדלת הרווחיות.
כפי שציינו, לא תמיד מוטיבציה/ תמריצים, מתורגמים לכסף. בעסקים שונים נוהגים להעניק בונוסים או חופשות תקופתיות, ישנם אלו שנותנים לעובד אחריות נוספת כאות הערכה על תפקודם או עזרה בתקופות קשות. לעתים נדרשת חשיבה מחדש על תהליך שונה ממה שהכרתם עד כה ולשם כך נדרש סיוע חיצוני, ע"י חברה שתדע בראשיתו של תהליך לאתר את "הקוצים" בעסק, את נקודות התורפה, את החוזקות והחולשות, לנתח את הממצאים ולתרגם אותם למעשים בשטח ולבחור את הדרך המתאימה ביותר לייצר תמריצים איכותיים ומשמעותיים לעובדים.
ניתוח הנתונים הנאספים משלל הדגימות לרוב מצייר תמונה מפתיעה ולא צפויה של הבעיות שמתמודדים אתם נותני השירות ומאפשרת לכם לדייק את הפתרונות ולוודא שאנשי השירות שלכם מצוידים בידע הנכון בשביל למלא את משימתם כנדרש.
איך עושים את זה?
חברת ZOOMACT יודעת להגיע לאזורים שאתם כבעלי העסק, לא יודעים. לא תוכלו לראות זאת ללא אמצעי העזר הקיימים וזאת באמצעות תהליך ארוך טווח, הכולל סקר שוק המתחרים, הכרת העסק, המוצרים, העובדים ומהם הפערים האמיתיים בין הכלים שמקבלים העובדים לבין המצב האמיתי בשטח. את אלו מיישמים באמצעות הקמת מערך איכותי של לקוחות סמויים אשר לומדים את העסק על בוריו, הקמת מודיעין עסקי, מחקרי עומק ולבסוף סקרי שביעות רצון.
החיבור שלנו אל העסק שלכם, מחייב אותנו ואתכם יחד, מתוך מטרה להגיע אל היעד – הגדלת הרווחיות וחווית לקוח חיובית. אנו מגיעים אליכם ומבצעים ניתוח עומק יחד אתכם עם הנתונים אשר נאספו אנו בונים בנק הדרכות מותאם לעסק ולעובדים, מדייקים את המסרים השיווקיים/ מכירתיים ומוודאים באמצעות הלקוח הסמוי כי אכן כל הכלים מיושמים בשטח הלכה למעשה, וכי כל העובדים מבינים את תפקידם לפרטי פרטים.
תהליך הנעת העובדים והתמריצים הינו ארוך וממוקד אשר בסיומו מופקים דוחות מפורטים המבוססים על הממצאים שנאספו לאורך כל התקופה, בין עם מסרטוני הלקוח הסמוי שביקר בעסק ובין עם מראיונות לקוחות, סקרים ועוד, ולבסוף הפקת תכנית עבודה עדכנית ומשופרת אשר תביא להטמעת התהליך אצל העובדים תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה, ובכך לצמיחת העסק שלכם.
Comments